Nuttige info

Anaconda Reptiles biedt een antwoord op veel gestelde vragen aangaande de website. 
Heeft u een vraag aangaande onze website of vindt u geen antwoord, stel uw vraag via het formulier hier...

+ Mijn oude account?

Beste,

Het overnemen van uw oude account konden we de wachtwoorden niet overnemen aangezien deze beveiligd zijn op onze server, alsook de profielvelden waren anders ingedeeld op ons nieuw onlineshop platform.
Nu met de extra optie om zich te kunnen aanmelden met Facebook, Twitter of Google hebben we besloten dat iedereen zich opnieuw registreerd op het nieuwe platform.
Dit aangezien iedereen toch zijn profiel dan moest bijwerken, wachtwoorden wijzigen en opslagen, anders kan je ook geen bestellingen aanmaken als uw profiel niet volledig is!!!

Wat doen we met het oude account?
Uw oude account is nog actief op onze oude onlineshop omwille sommige bestellingen nog in verwerking zijn. 
Wij houden deze een paar jaar bij zodat wij nog oude bestellingen kunnen opvolgen bij eventuele garantie of andere problemen met de order ID's en klanten.
Anaconda Reptiles zal uw gegevens niet vrijgeven aan derde partijen en uw persoonlijke data zal na een jaar automatisch verwijderd worden.

Indien u nog vragen heeft hierover, mag u ons altijd contacteren.

Vriendelijke Groet

+ Inschrijven Nieuwsbrief

Beste,

Wij hebben een nieuwsbrief systeem opgezet om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van promoties en gewijzigde openingsuren bij vakantie en of feestdagen.
Vanaf heden kan U op onze startpagina onderaan uw email plaatsen en verzenden.

U hoeft 
niet te registeren op onze site als u dat niet wenst, u zal gewoon een mail bericht krijgen met bevestiging van inschrijving.


U zal dan af en toe een mail krijgen met een promotie,

en u zal bij elke wijziging van openingsuren, zoals feestdagen of vakantie een mail ontvangen met alle nodige datums en openingsuren!!!


Bestaande geregistreerde klanten kunnen bij hun bestelling in de afrekenpagina kiezen tussen promotie of vakantieregeling of niets selecteren om niks te ontvangen.


U kan zich ten allen tijde uitschrijven in onze nieuwsbrief en zal u deze ook niet verder meer ontvangen.
U word dan automatisch uit onze database nieuwsbrief lijst verwijderd.


Anaconda Reptiles zal uw persoonlijke data en of mails ook niet doorgeven aan derde partijen.
Deze blijven in bezit van Anaconda Reptiles op een beveiligde server.

Lijkt u dit wat en wenst u op de hoogte gehouden worden van bovenstaande, zodat u niet voor gesloten deuren staat of promo mist?
Meld U dan aan voor de nieuwsbrief.



+ Bestellings info & traceren

Beste Klanten

Wij geven u nuttige info omtrent uw bestellingsoverzicht en uw traceernummer.
Wat kan u allemaal doen bij uw bestelling.

1: Via mijn account bovenaan rechts & bestellingen, krijgt u een overzicht van uw bestellingen.

2: Uw overzicht van uw bestellingen, klik op de ID van uw bestelling voor meer info.

3: Een kort overzicht via screen wat deze allemaal inhoud.

Wij verzenden met GLS, die beschikt over uw email adres dat u gebruikt via onze website.
GLS brengt u via mail op de hoogte ivm uw status en levering van uw bestelling.
Indien u geen juist email adres heeft opgegeven in uw account, zal je dus ook geen mail aankrijgen ivm uw status en levering.

Indien u nog vragen heeft hierover, mag u ons altijd contacteren.

Vriendelijke Groet

+ Betalen via Pc-Banking

Bij het plaatsen van Uw bestelling en U kiest voor via Pc Banking te betalen, dan zal u hiervan een bevestigingsmail ontvangen met alle gegevens voor uw betaling via post of Pc banking te kunnen doen.

Let op!!! 
Bestellingen die worden gedaan via Pc Banking en zijn nog niet betaald in een termijn van 7 dagen is anaconda-reptiles gerechtigd om extra kosten aan te rekenen of uw bestelling te annuleren.
Lees de Algemene voorwaarden (punt: 7 tot en met 15)

De nieuwe overschrijving
Met de nieuwe overschrijvingen, gebruikt u niet meer het klassieke bankrekeningnummer, maar wel de IBAN en BIC-codes.

IBAN
Het IBAN (International Bank Account Number) wordt gebruikt voor identificatie van de Belgische rekeningen en de rekeningen in alle overige SEPA-landen. Per land is er een vaste lengte, van maximum 34 karakters.
In België heeft het IBAN 16 karakters met de volgende structuur: BE gevolgd door 2 cijfers die op hun beurt worden gevolgd door 12 cijfers van het huidig bankrekeningnummer.
Het IBAN van uw Belgische bankrekening staat sedert 2003 vermeld op uw rekeninguittreksels.

BIC
Voor de uitvoering van een overschrijving is naast het IBAN ook de BIC (Bank Identifier Code) nodig ter identificatie van de bank waarbij de begunstigde zijn rekening heeft. Elk van de ongeveer 6 000 Europese banken heeft haar eigen code.
De BIC van de begunstigde bestaat uit 8 of 11 karakters. De BIC moet verplicht worden vermeld, wanneer het IBAN van de begunstigde niet met BE begint. Wat verandert er?

Door SEPA verandert ook het overschrijvingsformulier:

  • het nieuwe formulier heeft een rode kleur (voorheen oranje)
  • het strookje voor de klant valt weg
  • de 'gewenste uitvoeringsdatum in de toekomst' komt in de plaats van de memodatum
  • het gebruik van het IBAN en de BIC
  • de verplichte vermelding van de naam van de begunstigde
  • de datum van de ondertekening van het formulier valt weg
  • de gegevens betreffen de begunstigde staan onder deze van de opdrachtgever

Voor mededeling bij anaconda-reptiles plaatst U een geschreven of tekst mededeling met uw bestellings nummer.

Let Op!!!
Bestellingen die via Pc banking worden gedaan, moet rekening gehouden worden met een 3-tal werkdagen voor de betaling bij ons terecht is gekomen. 
Dan pas kan uw bestellingen verzonden worden.

Anaconda-reptiles is aangesloten bij KBC, dus mensen die ook bij KBC zijn zal dit de dag erna kunnen verzonden worden.

Anaconda-Reptiles dankt u voor uw vertrouwen.

+ Wat is Bancontact / Mister Cash?

Wat is Mister Cash/Bancontact - Banksys?
Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas.
De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd.
Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.

Uitleg van Mister Cash.
Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Bancontact/Mister Cash, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software moet installeren.

Hoe verloopt de betaling?
Betalen met Bancontact/Mister Cash is heel eenvoudig en snel en gebeurd via onze externe betalingsprovider Multisafepay.
Uw aankopen zijn in een paar seconden betaald.
U klikt op het Bancontact/Mister Cash logo in de lijst van betaalmiddelen en en volgt de juiste instructies die worden gevraagd.

Hoe werkt het?
Betalingen met Bancontact/Mister Cash gebeuren zoals dat bij credietkaarten het geval is aan de hand van het nummer en de vervaldatum van de kaart maar ze gebruiken tegelijkertijd het veiligheidssysteem van webbanking (internetbankieren).
De eerste fase verloopt  zoals bij een creditcard: gegevens en kaartnummer intikken (dat nummer staat op de laatste generatie kaarten).
In een tweede fase moet de kaarthouder zich in een beveiligd scherm van zijn eigen bank identificeren, zoals dat ook bij internetbankieren gebeurt.

+ Wat is Maestro?

Maestro is een betaalmerk van MasterCard worldwide.
MasterCard kent u waarschijnlijk van de wereldwijd geaccepteerde creditcards.
Het verschil tussen een betaalpas met Maestro logo en een creditcard met MasterCard logo, is dat betaalde en opgenomen bedragen met uw betaalpas direct van uw rekening worden afgeschreven.
Bij een creditcard betaling vindt de afschrijving, renteloos, aan het einde van de maand plaats.

Waar op mijn betaalpas vind ik het Maestro logo?
Het blauw-rode Maestro logo vindt u meestal op de voorzijde van uw betaalpas. Bij enkele betaalpassen bevindt zich het Maestro logo op de achterzijde, meestal samen met het bancontact logo.

Kan ik daadwerkelijk betalen met mijn Maestro kaart?

  • In België zijn KBC, CBC, ING, CENTEA, Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, Argenta, Beobank, Axa Bank, Deutsche Bank, VDK en Record Bank de eerste banken die hun Maestro-functie hebben geactiveerd om klanten online te laten betalen. (*)
  • In Albanië, Armenië, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Montenegro, Noorwegen, België, Portugal, Roemenië, Oekraïne, Turkije, Rusland, Ierland, Frankrijk, Azerbeidzjan, Letland, Macedonië, Oezbekistan, Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn alle Maestro-kaarten al geactiveerd om online te shoppen. (*)

Is het gebruik van de CVC-code verplicht met mijn Maestro-kaart?
-Nee, het gebruik van de CVC-code met uw Maestro-kaart is optioneel.

Kan ik mijn bankrekeningnummer gebruiken om met Maestro te betalen?
-Nee, u moet het kaartnummer gebruiken in plaats van het bankrekeningnummer.

Welk nummer moet ik gebruiken als ik met mijn Maestro-kaart wil betalen?
-Op de kaart zelf vindt u naast het kaartnummer de naam van de kaarthouder en de vervaldatum.
U kunt er ook onder andere het bankrekeningnummer vinden.
De weergave van deze gegevens hangt af van de uitgevende bank en het land van herkomst.
-Het nummer dat u moet gebruiken, is het kaartnummer.
Dit nummer kan tussen 13 en 19 cijfers tellen en is als volgt gestructureerd: 1111 3333 5555 7777 0
(voorbeeld van een Belgische Maestro-kaart)

Algemene kaartindeling voor Europa
Nummer dat voor betalingen moet worden gebruikt:
0012 3456 7890 1234
Algemene kaartindeling voor België
Nummer dat voor betalingen moet worden gebruikt:
6703 3456 7890 1234 5 ALTIJD 17 cijfers.

Hebt u een Maestro-kaart die is uitgegeven in een land dat hierboven niet is vermeld?
-In Italië, Griekenland, Duitsland, Slovenië en Slowakije zijn vele maar niet alle kaarten voor Ecommerce geactiveerd. Neem contact op met de bank die uw Maestro-kaart heeft uitgegeven voor meer informatie over de mogelijkheden om online met Maestro te betalen.


(*) Belangrijke opmerking:
Om Maestro online te kunnen gebruiken, moet uw bank u een veilig authenticatiemiddel verschaffen dat gebaseerd is op de 'SecureCode/3-D Secure®'-technologie (dezelfde technologie als voor alle MasterCard- en Visa-kaarten). Dit authenticatiemiddel kan een kaartlezer zijn, een wachtwoord, gsmnummer, enz.
Als u zich tijdens de verwerking van de Maestro-transactie niet kunt authenticeren, dan zal de transactie geweigerd worden.
Voor meer informatie over authenticatiemogelijkheden of over de activering van uw kaart voor onlinebetalingen met Maestro wordt u verzocht contact op te nemen met uw bank.

Meer info kan u vinden op de website van Maestro

+ Wat is Paypal?

Uw privégegevens blijven privé

Het enige wat u moet onthouden is uw e-mailadres en wachtwoord.
Uw creditcardnummer, pincodes of andere gegevens zijn niet langer relevant, die onthouden wij voor u.

De wereld ligt aan uw voeten.

Wat u zoekt wordt niet in Nederland verkocht? Dat is nu geen enkel probleem meer! Met PayPal kunt u in 203 landen en in 26 verschillende valuta's betalen. En u heeft geen creditcard nodig... Betaal veilig online vanaf uw eigen bankrekening.

U bepaalt hoe u betaalt.

Kies zelf hoe u wilt betalen: met een creditcard, uw bankrekening of vanaf uw PayPal-saldo. Het is uw geld, dus u beslist hoe u het uitgeeft.

Veiligheid boven alles.

Als u met PayPal betaalt, blijven uw gegevens altijd privé. Naast uw gegevens beschermen wij ook uw aankopen! Dus als u niet ontvangt wat u besteld heeft, kunt u het aankoopbedrag terug krijgen.

Geen poespas, alleen gemak.

Als u uw bankrekening of creditcard aan uw PayPal-rekening koppelt, blijft de werking exact hetzelfde. Het enige verschil is dat u geen betaalgegevens meer hoeft in te voeren, deze zijn veilig opgeslagen en worden automatisch voor u ingevuld.

Meer info kan u vinden op de website van Paypal

+ Hoe te betalen via MultisafePay?

Beste klanten,

Wij hebben enkele screenshots gemaakt van hoe te betalen via onze extern beveiligde betaalplatform.

Bij het selecteren van bovenstaande betaalmethode in uw afrekenpagina gaat u enkele stappen moeten uitvoeren:

Wij helpen u daarbij aan de hand van deze screens

Stap1:

Stap2: 
Zie hier dat idd uw Land juist is bij Registratie om een correcte afhandeling van uw betaling te kunnen garanderen!!!
 

Stap3:
Maak uw keuze uit de volgende betaal opties en klik op Betaal.

Stap4:
Vul de juiste informatie van bankkaart of bankgegevens in voor een correcte betaling 
 

Stap5:
Na succevolle betaling wordt u automatisch doorverwezen terug naar onze website met bevestiging van uw bestelling.

Indien u nog vragen heeft hierover, mag u ons altijd contacteren.

Vriendelijke Groet 

Meer info kan u vinden op de website van MultiSafepay

+ Hoe te betalen via Sofortbanking?

Beste klanten,

Sofortbanking staat garant voor een directe overschrijving naar anaconda-reptiles, waardoor het bedrag hetzelfde moment nog zichtbaar wordt bij anaconda-reptiles.
Het is juist hetzelfde zoals uw persoonlijke pc-banking, alleen gebeurd de transactie direct tussen koper en verkoper.
Bij Pc-banking kan dit tot 3 werkdagen duren voor de betaling zichtbaar is op de rekening van de verkoper.
Voordeel van Directe Overschrijving hiervan is dat uw bestelling ook sneller kan verzonden worden diezelfde dag of de dag erna (indien alle producten in voorraad zijn in onze winkel). 
Wij hebben enkele screenshots gemaakt van hoe te betalen via onze extern beveiligde betaalplatform, zodat u ook een beter kijk heeft op deze inhoud.

checkout-multisafepay.png

Bij het selecteren van bovenstaande betaalmethode in uw afrekenpagina gaat u enkele stappen moeten uitvoeren:

Wij helpen u daarbij aan de hand van deze screens bij het betalen bij uw keuze van Sofortbanking.

Stap1:
Via de Multisafepay betaal pagina selecteerd u Sofortbanking, u word dan doorverwezen naar sofortbanking.
Staat uw bank er niet tussen, geen probleem selecteer dan Andere... en vul uw rekening nummer of Iban nummer in het tekstvak en klik verder. 

sofortbanking01.png

Stap2: 
Lees aandacht alle instructies en volg deze stap voor stap en klik erna op Verder.

sofortbanking02.png 

Stap3:
De volgende pagina is de bevestigingspagina, volg stap voor stap de instructies die u moet uitvoeren en klik op verder.

sofortbanking03.png

Stap4:
Na succevolle betaling wordt u automatisch doorverwezen terug naar onze website met bevestiging van uw bestelling.

Indien u nog vragen heeft hierover, mag u ons altijd contacteren.

Vriendelijke Groet 

Meer info kan u vinden op de website van SofortBanking